კონფლიქტის მართვა არის პროცესი, რომელიც აბალანსებს კონფლიქტის პოზიტიურ შედეგებს და ამცირებს მის ნეგატიურ ეფექტებს. კონფლიქტის შემთხვევები მნიშვნელოვნად მცირდება, როდესაც არსებობს მკაფიო, კარგად კომუნიცირებული და მიღებული „ჩართულობის წესები“. ეს თანამშრომლებს აძლევს საფუძველს, განსაკუთრებით მაშინ, როცა გუნდის წევრები დაძაბულები, გადაღლილები ან სტრესულები არიან.
არსებობს მოსაზრება, რომ ეფექტური გუნდები შედგება განსხვავებული სამუშაო სტილის მქონე ინდივიდებისგან, რაც ბუნებრივად ქმნის განსხვავებულ ხედვებს და კონფლიქტის ტენდენციას. სწორად მართული კონფლიქტი, საერთო წესებზე დაყრდნობით, ქმნის სასწავლო გარემოს და შეიძლება გამოიწვიოს დადებითი შედეგები: იდეაცია, ინოვაცია, პროცედურული ცვლილება და იდეების დანერგვა.
მეორე მხარესაა ქაოტური გარემო, სადაც არ არსებობს საერთო კულტურული „წესების წიგნი“. ეს იწვევს ზემოდან საუბარს, იდეების დაუფასებლობას ან შეურაცხმყოფელ კომუნიკაციას პერსონალური მუქარებით. ხშირად ყალიბდება ქვეჯგუფები და ვითარდება „ომის“ მსგავსი გარემო. დროთა განმავლობაში ეს იწვევს სილოსურ აზროვნებასა და სტაგნაციას კონფლიქტისა და ბრალის შიშის გამო.
სპეციფიკური გამოცდილებაზე დაფუძნებული თამაშები სიმულაციას უკეთებს არაჯანსაღ კონფლიქტს. გეიმიფიკაცია ქმნის უსაფრთხო გარემოს ჩართულობის წესებისა და კონფლიქტის მართვის გასაანალიზებლად. კარგად დაგეგმილი და ჩატარებული თამაშები აჩენს კონფლიქტის ღირებულების გააზრებას — როგორც ჩარჩოს ინოვაციის კულტურის განვითარებისთვის. ასევე, ასეთი პროგრამის დაკვირვება ბიზნეს ლიდერებს აძლევს შესაძლებლობას დაფიქრდნენ არაჯანსაღი კონფლიქტის ან კონფლიქტის ნაკლებობის მიზეზებზე და გადახედონ კომპანიის კულტურას.
Look at this selection of related popular programs.
Need help in deciding? Looking for something else?