კრეატიულობა განისაზღვრება როგორც ახალი რამეს შექმნა. კრეატიული აზროვნება კი არის კოგნიტიური პროცესები — იდეების შექმნა, რომლებიც ცვლიან ჩვენს ურთიერთობას სამყაროსთან. კრეატიული იდეაცია ხშირად სრულიად „ახლისგან“ არ იბადება; უფრო ხშირად ის არის არსებული კონცეფციების შორის ახალი კავშირების დანახვა. ეს კრეატიულ აზრს ბევრის გონებაში ათავსებს: შესაძლოა ყველამ ვერ შექმნას „შემდეგი დიდი რამ“, მაგრამ საბაზისო დონეზე, თავისუფლების პირობებში, შეგვიძლია დავაკვირდეთ ყოველდღიურ ამოცანებს და ვიფიქროთ, როგორ გავაკეთოთ უკეთ.
სტრუქტურირებულ, ამოცანაზე ორიენტირებულ ბიზნეს გარემოში რისკის აღება, იმპულსურობა და დამოუკიდებლობა ხშირად შიშის საგანია და იგნორირდება, რაც თრგუნავს კრეატიულ აზრს. კრეატიული აზროვნებისთვის აუცილებელია გარემო, რომელიც წაახალისებს სპონტანურობასა და იმპროვიზაციას. ასევე საჭიროა პროცესები, რომლებიც საშუალებას იძლევა კრეატიული აზრის შეფასება, ინოვაცია და მისი პრაქტიკაში გადატანა, რათა გაძლიერდეს მდგრადი კრეატიული გარემო, სადაც ეფექტური იდეები ვრცელდება.
მეორე მხრივ, ქაოსის თავიდან ასაცილებლად, კრეატიული აზრი უნდა დაბალანსდეს არსებული პროცესებისა და სტრუქტურის შენარჩუნებით. ამიტომ ეფექტურობისთვის ის უნდა ეფუძნებოდეს საერთო ხედვას.
გუნდური სავარჯიშოები, რომლებიც მოითხოვს კრიტიკულ აზროვნებასა და პრობლემის გადაწყვეტას გარემოში, რომელიც სცდება ტრადიციულ სამუშაო საზღვრებს, დადასტურებულად ეხმარება კრეატიული აზროვნების განვითარებას. მაგალითად, როცა გუნდს სჭირდება მუყაოსგან F1 ავტომობილის აშენება სტრუქტურირებული წესების ფარგლებში და შეზღუდულ დროში, მათ ეძლევათ სივრცე და თავისუფლება მოიფიქრონ ახალი იდეები და გადაწყვეტილებები მიზნის საუკეთესო გზით მისაღწევად.
Look at this selection of related popular programs.
Need help in deciding? Looking for something else?