სამუშაო სივრცეში კეთილდღეობა (well-being) უმნიშვნელოვანესია თანამშრომელთა ჩართულობისა და შესრულებისთვის. რადგან ადამიანების უმეტესობა სიცოცხლეში ყველაზე მეტ დროს მუშაობაში ატარებს, კეთილდღეობის პრაქტიკების განვითარებისთვის სამუშაო ადგილი იდეალური სივრცეა. კვლევები აჩვენებს, რომ ორგანიზაციები, რომლებიც ინვესტირებენ გრძელვადიან ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობის სტრატეგიებში, იღებენ გაზომვად სარგებელს — ნაკლები არყოფნა, მეტი ენთუზიაზმი და უკეთესი ჩართულობა საქმეში.
მნიშვნელოვანია ჩამოყალიბდეს ჯანმრთელობის კულტურა თანმიმდევრული, ეფექტური და ხშირი სტრატეგიული კომუნიკაციით, რომელიც განათლებს და მოტივაციას აძლევს თანამშრომლებს ნდობითა და გულწრფელობით. ეფექტური კეთილდღეობის სტრატეგია ეფუძნება ლიდერების ერთგულებას, იყვნენ მისაბაძი მაგალითები და დაიცვან ღირებულებები. ორგანიზაციის ფიზიკური გარემო და სოციალური მხარდაჭერის ქსელები ასევე უნდა იყოს დაგეგმილი კეთილდღეობის მხარდასაჭერად.
გუნდური პროგრამები დადასტურებულად ეფექტური კომპონენტია სამუშაო კეთილდღეობის სტრატეგიაში. გააძლიერეთ კეთილდღეობა გაცემით: სცადეთ ბავშვებისთვის ველოსიპედების შექმნა პროგრამით Building A Dream ან სათამაშოების დამზადება Toy Factory-ში. სცადეთ მუსიკის შესრულება პროგრამებში Crescendo, Orchestrate ან Boom Time — დადასტურებულად აძლიერებს კუთვნილებას, ერთიანობას და კეთილდღეობას. გარე დასამახსოვრებელი გამოცდილებები, როგორიცაა Flat Out Afloat და Global Festival Game, ძალიან სახალისოა და ზრდის მორალსა და კეთილდღეობას.
გარე გუნდურ აქტივობებს აქვს შესანიშნავი სარგებელი ინდივიდის ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობისთვის: ამცირებს სტრესს, წნევას და აუმჯობესებს იმუნურ ფუნქციას. ის აძლიერებს ტვინის ფუნქციას და ზრდის პროდუქტიულობას, კრეატიულობასა და ფოკუსს. ადამიანების ჯგუფისთვის გარეთ მუშაობა ზრდის კოლაბორაციას, ბონდინგს და გუნდის პოზიტიურ ემოციებს.
გარე გუნდური განვითარების თანამედროვე ფორმაზე გავლენა მოახდინა ისტორიულმა ფაქტორებმა — სკაუტებიდან დანიაში ტყის სკოლებამდე, სადაც მთავარი აქცენტი იყო არაფორმალურ სწავლებაზე, პრაქტიკულ გარე აქტივობებსა და გუნდურობაზე. ომის შემდგომ პერიოდში საგრძნობლად გაიზარდა გარე განათლება. 80-იანებამდე ეს ძირითადად ფიქსირებულ ადგილებში ხდებოდა (გარე ცენტრები/ბანაკები). თუმცა 90-იანებში Catalyst-მა პიონერობა გაუწია ახალ მიმართულებას: მობილური გარე გუნდური გამოწვევების შექმნას, რომლებიც შესაძლებელია ჩატარდეს ნებისმიერ ლოკაციაზე, მათ შორის კონფერენციის ვენიუებზე ან სასტუმროების ტერიტორიაზე. თამაშებმა, როგორიცაა Breakthrough, საშუალებას მისცა კორპორაციულ ჯგუფებს გამოეცადათ გარე 3D პრობლემის გადაწყვეტის დავალებები ისე, რომ არ წასულიყვნენ ველურ ბუნებაში ან არ დაეჯავშნათ გარე განათლების ცენტრი. Catalyst-მა შთააგონა ახალი ხედვა გარე გუნდური ბაზრისთვის და შედეგად დღეს არჩევანი უფრო მდიდარია და სწავლის შედეგებიც უფრო რელევანტური. კომპანიებს ახლა შეუძლიათ დარწმუნდნენ, რომ გარე გამოცდილება ნამდვილად მნიშვნელოვნად და აზრობრივად იგრძნობა.
Look at this selection of related popular programs.
Need help in deciding? Looking for something else?